Çevre ve Kent Hukuku Komisyonu Bülteni Sayı 4

85 Kararlar NİSAN 2021 TBB Çevre ve Kent Hukuku Komisyonu BÜLTEN Anılan Yasa maddesine dayanılarak çıkarılan ve 08.10.2006 gün ve 26313 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Kent Konseyi Yönetmeliği’nin “Kent konseyinin oluşumu” başlıklı 5. maddesinde; “(1) Kent Konseyleri belediye teşkilatı olan yerlerde, mahalli idareler genel seçim so- nuçlarını izleyen 3 ay içinde, 8. maddede belirtilen üyelerden oluşur. (2) Kent konseyi genel kurulu ilk toplantısını yapmak üzere belediye başkanının çağrısı ile toplanır. Belediye başkanının başkanlığında toplanan genel kurul, toplantıyı idare etmek üzere üyeleri arasından en az üç kişiden oluşan divan kurulunu seçer. (3) Divan kurulunun oluşturulmasından sonra, kent konseyi yürütme kurulu ve kent konseyi başkanı seçilir.” hükmü, “Kent konseyi üyeliği” başlıklı 8. maddesinde; “(1) Kent konseyi; merkezi yönetimi, yerel yönetimi, kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarını ve sivil toplumu ortaklık anlayışı ile buluşturmak üzere aşağıda belirtilen kişi, kurum ve kuruluş temsilcilerinden oluşur: a) Mahallin en büyük mülki idare amiri veya temsilcisi, b) Belediye başkanı veya temsilcisi, c) Sayısı 10’u geçmemek üzere illerde valiler, ilçelerde kaymakamlar tarafından belirlenecek kamu kurum ve kuruluşlarının temsilcileri, ç) Mahalle sayısı yirmiye kadar olan belediyelerde bütün mahalle muhtarları, diğer belediyelerde belediye başkanının çağrısı üzerine toplanan mahalle muhtarlarının toplam muhtar sayısının yüz- de 30’unu geçmemek ve 20’den az olmamak üzere kendi aralarından seçecekleri temsilcileri, d) Beldede teşkilatını kurmuş olan siyasi partilerin temsilcileri, e) Üniversitelerden ikiden fazla olmamak üzere en az bir temsilci, üniversite sayısının birden fazla olması durumunda her üniversiteden birer temsilci, f) Kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarının , sendikaların, noterlerin, baroların ve ilgili der- nekler ile vakıfların temsilcileri, g) Kent konseyince kurulan meclis ve çalışma gruplarının birer temsilcisi.” hükmü yer almaktadır. Dava dosyasının incelenmesinden; Kent Konseyi Yönetmeliği’nin 5. maddesi gereği 2019 yılı mahalli genel seçimleri sonuçlarını izleyen 3 ay içinde (29/06/2019 tarihinde) Ankara Kent Konseyi Genel Kurulu’nun yapıldığı ve kent konseyi başkanı ve kent konseyi yürütme kurulunun seçildiği, ancak davacı Oda’nın Kent Konseyi Yönetmeliği hükümlerine aykırı olarak sözü edilen Genel Kurul’a davet edilmediğinden bahisle 29/06/2019 tarihli Ankara Kent Konseyi Genel Kurulu ile Genel Kurul’da alı- nan kararların iptali istemiyle bakılan davanın açıldığı anlaşılmaktadır. Bakılan davada; davalı idarece, kent konseyine katılacak üyeler belirlenirken, Yönetmelikte kent kon- seyini oluşturacak üyelere herhangi bir davet gönderilmesini zorunlu kılan bir hüküm bulunmaması nedeniyle öncelikle kendiliğinden müracaat eden üyelerin katılımıyla genel kurul yapılmasının plan- landığı, katılımın düşük sayıda kalması üzerine kısa süre içerisinde yazılabilen meslek örgütlerine davet yazısı gönderildiği ve internet sitesinde ilan yapılarak üyelik vasfına haiz kurum, kuruluş ve kişilere çağrıda bulunulduğunun belirtildiği görülmekte olup meslek örgütlerine davet gönderilirken davacı odaya davet gönderilmediği, davet gönderilirken objektif bir kriter belirlenmediği, her ne kadar davalı idarece davet gönderilmesinin zorunlu olmadığı belirtilmiş ise de, Yönetmeliğin 8. mad- desinde kent konseyi üyelerinin tahdidi olarak sayıldığı ve bu üyelerin yapılacak kent konseyi genel kurulu toplantısına davet edilmeleri gerektiği, toplantının yapılacağı gün internet sitesinde yapılan ilanın yeterli olmadığı sonucuna varılmıştır.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTQ3OTE1