Çevre ve Kent Hukuku Komisyonu Bülteni Sayı 4

6 TBB Çevre ve Kent Hukuku Komisyonu BÜLTEN NİSAN 2021 Üniversitelerinde çevre hukuku anabilim dalı bulunmayan, çevre hukuku alanında doktora çalışması yapabilmiş sadece 3 akademisyeni bulunan bir ülkede, Bakan’ın ifade ettiği İklim Kanunu’nu kim, hangi derinlik ve donanımla hazırlayacaktır ? Görüldüğü üzere, çevre ve özellikle de iklim konusunda, ciddi bir “yapılacaklar listemiz” vardır. 1992 yılında Rio Dünya Zirvesi’nde oluşturulan BM İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi ’ne, 2004 yılında, 189. taraf/ülke olarak katılabilmemiz, Paris İklim Anlaşması’nı onaylamamış birkaç ülkeden birisi ola- rak kalmamız, çevre hukuku alanında ne kadar büyük eksikliklerimiz olduğunu ortaya koymaktadır. Üniversitelerinde Çevre Hukuku Anabilim Dalı olmayan, çevre hukuku alanında doktora yapma imka- nı olmayan bir ülke olarak kalmamız mümkün olmadığı gibi, bu eksiklik başta Anayasa’nın 56.mad- desi ile 130.maddesi olmak üzere, bir dizi anayasal yükümlülüğün ihlali anlamına gelmektedir. Bu durumun çözümü için, T.C. Anayasası’nın 131.maddesi ile 2547 sayılı kanun hükümleri gereği , Hukuk Fakülteleri bünyesinde, bağımsız bir “Çevre Hukuku Anabilim Dalı” kurulması ve doçentlik başvurusu yapılabilecek bilim alanları listesine “çevre hukuku”nun eklenmesi gerekmektedir. TBB Çevre ve Kent Hukuku Komisyonu, TBB Yönetim Kurulu’nun onayıyla, üniversiteler bünyesinde “ Çevre Hukuku Anabilim Dalı ” kurulması ve doçentlik başvurusu yapılabilecek bilim alanları liste- sine “çevre hukuku”nun eklenmesi için gerekli işlemlerin ivedilikle yerine getirilmesi istemiyle YÖK Başkanlığı’na yasal başvuruda bulunmuştur. Başvuru süreci ile ilgili tüm gelişmeler, şeffaf bir şekilde kamuyu bilgisine sunulacaktır. Dileğimiz, sürecin ivedilikle ele alınmasıyla, anayasal hakların korunması temelinde, medeni Dünya içerisinde hak ettiği yeri almak isteyen Türkiye Cumhuriyeti’nin, iklim değişikliği gerçeğine karşı hızla harekete geçmesini sağlayacak adımların atılmasıdır.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTQ3OTE1