Çevre ve Kent Hukuku Komisyonu Bülteni Sayı 2

61 TBB Çevre ve Kent Hukuku Komisyonu BÜLTEN ŞUBAT 2020 Kararlar ilave olarak, bu davaya konu alan da yine ÇED gerekli değildir kararıyla izinlendirildiği göz önüne alındığında, bu uygulamaların ÇED yönetmeliği ve bu yönetmeliğin dayanağı Çevre Kanunu amacı ile uyuşmadığı, bu nedenle sahanın bir bütün olarak değerlendirilmesinin göz ardı edilemeyeceği, bu durumun ÇED yönetmeliği 20. Maddesi uyarınca EK liste 49 madde kapsamında değerlendiril- mesinin teknik ve bilimsel olarak mümkün olamayacağı, parçalar halinde birbirine bitişik alanların ayrı ayrı değerlendirilerek çevresel etkisinin göz önüne alınmasının çevresel etki değerlendirilmesi kavramına aykırı olduğu öngörülmektedir. ... Hem yerüstü ve hem de yeraltı suyu potansiyeli yukarıdaki haritada gösterilen beslenme alanı kum ocaklarının kazısı ile tahrip olacaktır ve doğal ve jeolojik yapı dengesi de yok olacaktır. Ayrıca çevre- deki derin su kuyularının yeraltı su potansiyelini, beslenme alanı tahrip olması nedeniyle ciddi zarar verecektir. Yapılmış ve yapılacak yüzey suyu barajlarının (Türkmenli ve Seymen) su potansiyeli ciddi anlamda beslenme alanının tahrip olması nedeniyle etkilenecektir (Çevre düzeni planı haritasında be- lirtildiği gibi davalı saha beslenme alanında). Bu bölge güneydeki tarımsal alan ve kuyuların yağmur sularının beslenme alanını oluşturmaktadır. Beslenme alanının tabanındaki Ergene Formasyonu, akifer (su taşıyan) katmanları oluşturmaktadır. Çevre düzeni planında 2.11.6.1. Yeraltı Beslenme Alanları (YAS) başlıklı kısımda; bölgedeki yüzeysel akış ve yeraltı suyu beslenmesi kuzeyden güneye doğru olduğu belirtilmektedir. Bölgenin hemen aşağısında (güneyinde) çiftlikler ve konut alanları vardır. Bunlar da su ihtiyacını ciddi anlamda etkileyecektir. ... Projede belirtilen günlük su tüketimi olarak 4.000 m3 (500 m3/saat 8 saat üzerinden) olarak tanım- lanmıştır. Bu suyun teminini yağmur suyu toplama alanlarından ve yeraltı suyu kuyularından temin edileceği belirtilmiştir. Daha detay açıklama yapılarak; 4.000 m3/gün suyun (günlük) 3 adet dinlenme havuzunda toplanarak ve çöktürerek daha sonra sisteme tekrar sokulacağı söylenmektedir. Böylece 3.742 m3 /gün suyun havuzlardan temini ve geri kalan 258 m3/gün suyun ise yüzey ya da yeraltı su- yundan temini yapılacağı söylenmektedir. Bu şu anlama geliyor eğer ki işletme 4.000 m3/gün suyun tamamını yeraltı ve yüzey sularından karşılarsa bu 20.000 nüfuslu bir yerleşim yerinin günlük su ih- tiyacına karşılık gelmektedir. Yok sadece belirtilen 258 m3/günlük kısmı, yeraltı ve yerüstü sulardan karşılanacaksa bu da 1.500 nüfuslu bir yerleşim yerinin günlük su ihtiyacıdır. Bu anlamda üretimde günlük su tüketimi ciddi miktarlarda olacaktır. ... Kumsay Madencilik İnşaat Taahhüt San. Tic. Ltd. Şti. tarafından yapılması planlanan 20055135 Numa- ralı Kuvars Kumu Ocağı işletmeciliği ve Endüstriyel Kum Üretimi Alan Artışı Projesi’ne ilişkin olarak Tekirdağ Valiliği tarafından verilen “Çevresel Etki Değerlendirmesi Gerekli Değildir” kararının uygun olmadığı yönünde ... “ görüş ve kanaate varıldığı ifade edilmiş, rapor taraflara ve müdahillere tebliğ edildikten sonra rapora yapılan itirazlar raporu kusurlandıracak mahiyette görülmeyerek, söz konusu bilirkişi raporu Mahkememizce hükme esas alınabilecek nitelikte bulunmuştur. Dava dosyasındaki bilgi ve belgelerin, bilirkişi raporu ile birlikte değerlendirilmesinden; Tekirdağ İli, Çorlu İlçesi, Önerler Mahallesi, Kartal Sırtı Mevkii No:42 Çorlu/TEKİRDAĞ mevkiinde Kumsay Maden- cilik İnşaat Taah. San. Tic. Ltd. Şti. tarafından yapılması planlanan 20055135 numaralı “Kuvars Kumu

RkJQdWJsaXNoZXIy MTQ3OTE1