Çevre ve Kent Hukuku Komisyonu Bülteni Sayı 1

67 TBB Çevre ve Kent Hukuku Komisyonu BÜLTEN EKİM 2019 Sözleşme (c) Eğer talep tamamlanma yolunda olan materyali içeriyorsa ya da kamu yararı göz önünde bulundurularak ulusal hukuk ya da alışılagelen uygulamalarda bir muafiyet sağlanmış olması du- rumunda, kamu otoritelerinin iç yazışmalarını ilgilendiriyor ise. 4. Çevresel bilgi talebi, aşağıdaki hallerde reddedilebilir: (a) Ulusal mevzuat çerçevesinde, kamu otoriteleri için gizliliğin öngörüldüğü yerlerde; (b) Uluslararası ilişkilerin, ulusal savunma ya da kamu güvenliği kanunlarının olumsuz etkilendiği yerlerde; (c) Adaletin işleyişinin, kişinin adil yargılanma hakkının ya da bir kamu otoritesinin cezai ya da disiplin niteliğindeki bir soruşturma yürütmesi ehliyetinin olumsuz etkileneceği durumlarda; (d) Ticari ya da endüstriyel bilginin, meşru ekonomik çıkarları korumak üzere hukuk tarafından koruma altına alındığı durumlarda. Bu çerçevede, çevre korunması ile ilgili olan emisyonlar hak- kındaki bilgiler açılacaktır. (e) Fikri hakların olumsuz etkilendiği durumlarda; (f) Gerçek kişilerin bilgilerin kamuya açılması konusunda muvafakat vermemesi ve hususun ulusal hukukta hükme bağlanmış olması durumunda; (g) Bunu yapmak üzere yasal bir zorunluluk altında olmaksızın ya da yasal zorunluluk altına so- kulmaksızın talep edilen bilgileri sağlayan ve bu materyalin yayınlanmasına rıza göstermeyen üçüncü bir tarafın çıkarlarının olumsuz etkilenmesi durumunda; (h) Bilginin ilgili olduğu üreme alanları, nadir türler vb. alanların olumsuz etkilenmesi durumunda. Yukarıda söz edilen reddetme durumları, kamu yararı ve talep edilen bilginin çevreye verilen emis- yonlar ile ilgili olup olmaması göz önünde bulundurarak kısıtlayıcı bir şekilde yorumlanacaktır. 5. Bir kamu otoritesinin talep edilen bilgiye sahip olmaması durumunda, kamu otoritesi mümkün olan en kısa süre içerisinde, başvuru sahibine, talep edilen bilgi için başvurunun mümkün oldu- ğuna inandığı kurum/kuruluş hakkında bilgi verecek ya da bu talebi ilgili otoriteye iletecek ve başvuru sahibini buna uygun olarak bilgilendirecektir. 6. Her bir Taraf, yukarıdaki 3 (c) ve 4’üncü paragraflarda bahsolunan ve halka açılmaktan muaf tutu- lan bilgiler için önyargısız olarak hareket edecek ve diğer bilgilerin halka açılmasını sağlayacaktır. 7. Herhangi bir bilgi talebine karşı verilen ret cevabı, eğer talep yazılı ise ya da başvuru sahibi bu şekilde talep ediyor ise yazılı olarak verilecektir. Ret kararında reddin nedenleri belirtecek ve 9. madde çerçevesinde hükme bağlanan yeniden inceleme prosedürü hakkında bilgi verilecektir. Ret kararı mümkün olan en kısa süre içerisinde ve talep edilen bilginin karmaşıklığı bu sürenin talepten sonraki iki aya kadar uzatılmasını haklı göstermedikçe, en geç bir ay içerisinde verilmeli- dir. Başvuru sahibi herhangi bir uzatma ve bu uzatmayı haklı çıkaran nedenler hakkında haberdar edilecektir. 8. Her bir Taraf, kamu otoritelerine, bilgi vermek için bir ücret belirlemeleri için izin verebilir ancak bu ücret makul bir miktarı geçmeyecektir. Bilgi vermek için bir ücret belirlemek niyetinde olan kamu otoriteleri, bu gibi bir ücretin hangi durumlarda ne zaman alınacağı hususundaki ücret tarifesini başvuru sahibine verecektir.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTQ3OTE1