Çevre ve Kent Hukuku Komisyonu Bülteni Sayı 1

6 TBB Çevre ve Kent Hukuku Komisyonu BÜLTEN EKİM 2019 Haberler Otomobil Üreticileri Avrupa’ya Yeni Nesil Motorlu Otomobilleri Satmaya Devam Ederken, Türkiye’de Çevreye Daha Zararlı Motorlu Otomobillerin Satılmasına Bir Buçuk Yıl Daha İzin Verilmesini Öngören Taslak Reddedilmelidir! 25 Temmuz 2019’da T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın resmi internet sitesi üzerinden “Emis- yon Mevzuatı Değişiklik Taslağı Görüşe Açılmıştır” duyurusu yapılmıştır. İklim değişikliğinin yarattığı ürkütücü tablo karşısında hava kirliliğinin oluşumunda motorlu taşıt emisyonları önemli bir role sahip olması nedeniyle Avrupa Birliği (AB), ulaşımdan kaynaklı karbon- dioksit (CO2) emisyonlarını azaltmak için egzoz emisyonlarına belli sınırlamalar getirmek üzere her araç tipi için farklı standartlar getirmiştir. Türkiye’de de araç motorlarından çıkan gaz emisyonlarının sınır değerlerinin sağlanması ve çevre kirliliğinin kontrol altına alınması amacıyla 21.04.2009 tarihinde Resmi Gazete’de bir Yönetmelik1 yayımlanmıştır. 2017’de AB emisyon testlerinin laboratuvar ortamları yerine gerçek sürüş koşullarında yapılmasını kararlaştırarak Gerçek Sürüş Emisyonları (RDE-Real Driving Emission) kuralları getirilerek yeni emis- yon mevzuatını kabul etmiştir. Buna göre Avrupa’ya yalnızca RDE’ye uygun yeni nesil otomobillerin satışı mümkün hale gelmiştir. Yeni mevzuata uyum süreci Avrupa’da 1 Eylül 2018 tarihi itibariyle tamamlanmıştır. 1 Hafif Yolcu Ve Ticari Araçlardan Çıkan Emisyonlar (Euro 5 Ve Euro 6) Bakımından Ve Araç Tamir Ve Bakım Bilgilerine Erişim Konusunda Motorlu Araçların Tip Onayına İlişkin Yönetmelik 05.08.2019

RkJQdWJsaXNoZXIy MTQ3OTE1