Çocuk Dostu Hukuki Yardıma İlişkin Rehber İlkeler

43 ÇOCUK DOSTU HUKUKİ YARDIMA İLİŞKİN REHBER İLKELER süreçlere tam olarak katılmalarının önünde de birçok engel bulunmaktadır: bunlar genellikle bu çocukların yeterlikleri konusunda oluşan olumsuz çıkarımlardan kaynaklanmaktadır. Ayrımcılığın engelli çocuklar üzerindeki olası etkileri  Özyönetim eksikliği, engeli olmayan kişiler tarafından küçük görülmek;  ‘Sessiz bir nesne‘ olarak algılanma hissi;  Engelli bir çocuk olarak öz kimlik oluşturmada zorluk;  Soyutlanmak (coğrafi, fiziksel ve/veya sosyal açıdan);  Bağımlılık;  ‘Aseksüel‘ olarak algılanma hissi;  İstismara karşı savunmasızlığın artması. Bu nedenle, hukuk alanında çalışan kişilerin engelli çocukların katılımını sağlamak için daha fazla girişimde bulunması gerekmektedir. Bu girişimler arasında şunlar sayılabilir: olumlu ve ayrımcı nitelik taşımayan bir tutum geliştirmek ve meslektaşlarını da aynısını yapmaya teşvik etmek; güven kazanmak ve dostluk kurmak için çabalamak; ve duruşmaların çocuk dostu ve erişilebilir olması konusunda savunuculuk yapmak. Hukuk alanında çalışan kişiler, görme veya işitme engelli çocuklar gibi fiziksel engelli çocukların talimat vermek, kanıt sunmak ve hukuki işlemlere tam olarak katılmak için ihtiyaç duydukları iletişim desteklerinden yararlanmasını sağlamalıdır. Adli sistemle ilişki halindeki çocuklar da ayrımcılığa maruz kalabilmektedir ve hukuk alanında çalışan kişiler bu konuya çözüm bulmak adına her yolu denemeli ve çocuğun ayrımcılığa uğramama hakkının korunması için örneğin kamu denetçisi veya ulusal insan hakları kurumlarına şikayette bulunmalı ya da adli yollara başvurmalıdır.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTQ3OTE1