Çocuk Dostu Hukuki Yardıma İlişkin Rehber İlkeler

36 ÇOCUK DOSTU HUKUKİ YARDIMA İLİŞKİN REHBER İLKELER  duruşma esnasında mahkeme salonuna girip çıkan insanlar gibi, gereksiz kesintilerin ve dikkat dağıtıcı unsurların sınırlandırılması,  salonda mevcut kişilerin sürece doğrudan dâhil olan kişilerle sınırlandırılması,  çocuğa güvenilir bir kişinin eşlik etmesinin sağlanması,  duruşmada aile üyelerinin hazır bulunmasının uygun olup olmadığının çocuğa sorulması,  hâkim, savcı ve diğer avukatların çocukla saygılı ve dikkatli bir şekilde iletişim kurduğundan emin olmak için gerekli özen ve dikkatin gösterilmesi,  gerekli hallerde tercüman bulunmasının sağlanması. Mahkeme duruşmaları ile son celse arasındaki zaman aralıklarının çok uzun olması halinde çocuğa verilen bilgilerin tekrarlanmasının gerekli olabileceği ile bu durumda çocuğun düzenli ve eksiksiz bir şekilde bilgilendirilerek sürece katılım gösterebilmesini sağlamasının da önemli bir sorumluluk olduğu hatırda tutulmalıdır. “34. Ortamın çocuğun yaşına göre ürkütücü, saldırgan, katı ve uygunsuz olduğu hallerde çocuğun etkili bir şekilde dinlenilmesi mümkün değildir. Süreçler hem kolay anlaşılır hem de çocuğa uygun nitelikte olmalıdır. Çocuk dostu bilgi temini ve iletimine, öz savunma için yeterli desteğin verilmesine, personelin gerekli eğitimden geçmiş olmasına, mahkeme salonların tasarımına, hâkim ve avukatların kıyafetlerine, izleme amaçlı cam bölmelere ve bekleme salonlarının ayrı olmasına özel ihtimam gösterilmesi gerekir.” Genel Yorum 12, Dinlenilme Hakkı (1 Temmuz 2009) CRC/C/GC/12

RkJQdWJsaXNoZXIy MTQ3OTE1