Çocuk Dostu Hukuki Yardıma İlişkin Rehber İlkeler

22 ÇOCUK DOSTU HUKUKİ YARDIMA İLİŞKİN REHBER İLKELER Hukuk alanında çalışan kişiler, müvekkilleri olan çocuklarla güven ve desteğe dayalı bir ilişki kurmalıdır. Yürütülen temsil faaliyetinin ve sunulan yardımın kaliteli olabilmesi için öncelikle çocukla sağlıklı bir ilişki kurulmalı ve bu ilişki sürdürülmelidir. Mümkün olduğu ölçüde, bir davanın başından sonuna kadar çocukla aynı uygulayıcı iletişim kurmalıdır ve eğer çocuğun kendisini temsil edecek olan hukuk alanında çalışan kişinin cinsiyeti konusunda herhangi bir tercihi varsa, bu tercih de dikkate alınmalıdır. Sürecin en başından itibaren hukuk alanında çalışan kişiler, üstendikleri rolün yargı sistemi içerisinde yer alan diğer yetişkinlerden (örneğin, hâkimler ve savcılar) farklı olduğunu açıklamalı ve kendi görevlerinin çocuğu mümkün olan en iyi şekilde temsil etmek ve ona yardım etmek olduğunu anlatmalıdır. Güven tesis etmek amacıyla, beklentiler süreç boyunca dikkatli bir şekilde yönetilmeli, bunun için de hukuk alanında çalışan kişi yerine getiremeyeceği sözler vermemeye özen göstermelidir. Davanın özelliklerine bağlı olarak, hukuk alanında çalışan kişinin güven tesis etmek amacıyla çocuğun ailesi ve çocuğa destek olan diğer yetişkinlerle yakın işbirliği içerisinde hareket etmesi gerekebilir (Bakınız Rehber İlke 8). Tercihen, çocukla yüz yüze görüşme yapılması tavsiye edilmektedir. Bu sayede hukuk alanında çalışan kişi çocuğa neler olduğunu, önlerinde ne gibi seçeneklerin bulunduğunu ve bundan sonra neler olacağını anlatma ve varsa çocuğun sorularını yanıtlama fırsatı bulacaktır. Yüz yüze görüşmelerde iletişim sorunlarının çözülmesi çok daha kolay olabilmektedir. Bu yaklaşım, hukuk alanında çalışan kişinin çocuğu daha iyi tanımasına ve çocuğun içinde bulunduğu koşulları daha sağlıklı bir biçimde değerlendirmesine de yardımcı olacaktır. Ayrıca, yüz yüze görüşme yapmak çoğu zaman davanın daha iyi anlaşılmasını ve çocuğun yüksek yarını gözeten yaratıcı çözümler bulunmasını sağlayacaktır. Mali kaynakların kısıtlı olduğu durumlarda bile, hukuk alanında çalışan kişi çocuğu dava sürecine gereken şekilde hazırlamak amacıyla yapacağı görüşmeleri mümkün mertebe yüz yüze gerçekleştirmeye gayret etmeli, ancak çocuğun okul ve aile yaşamı çerçevesinde yerine getirmesi gereken sorumlulukları olabileceğini de akılda tutmalıdır. REHBER İLKE 4: Çocukla ilişki kurulması

RkJQdWJsaXNoZXIy MTQ3OTE1