Çocuk Dostu Hukuki Yardıma İlişkin Rehber İlkeler

14 ÇOCUK DOSTU HUKUKİ YARDIMA İLİŞKİN REHBER İLKELER Çocuklara hukuki yardım sağlayan kişiler; ilgili ulusal kanunlar ve usûller, çocuk hakları, çocukların gelişim aşamaları ve çocuklarla nasıl iletişim kuracakları konusunda bilgili olmalıdır. Beceri ve bilgilerinin güncel kalmasını sağlamalı ve düzenli mesleki eğitimlerle bilgilerini tazelemelidir. Çocuklara hukuki yardımın etkili ve yetkin bir şekilde sağlanabilmesi için ilgili ulusal kanunların ve usûllerin anlaşılmasından daha fazlası gerekir. Bunun için hukuk alanında çalışan kişilerin yüksek bir motivasyona, adanmışlığa, gereken eğitim düzeyine, becerilere ve bilgilere sahip olması da gerekir. Hukuk alanında çalışan kişiler, şunları yapmalıdır:  Çocuk haklarını ve bu hakların uygulamada nasıl hayata geçireceklerini iyi bilmelidir. En azından Birleşmiş Milletler Çocuk Haklarına dair Sözleşme’nin hükümleri ve Avrupa Konseyi’nin Çocuk Dostu Adalet hakkında Rehber İlkeleri hakkında bilgi sahibi olmalıdır.  Özel hukuk davaları, ceza davaları ve idari davalarda çocuklara yönelik hukuki usûller konusunda sağlam bir kavrayışa sahip olmalıdır. Yönlendirme (diversiyon) ya da onarıcı adalet süreçleri de dâhil olmak üzere alınabilecek çeşitli tedbirler hakkında da bilgili olmalıdır.  Psikologlar ve sosyal çalışmacılar gibi uzmanlardan ne zaman, nasıl destek ve özel tavsiye alacağını bilmelidir.  Çocukların fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal gelişimlerinin çeşitli aşamaları hakkında uygulamaya dönük bilgilere sahip olmalıdır.  Çocukların iletişim kurma şekillerini gözlemlemeli ve bu iletişim şekillerinin çocukluk dönemi boyunca değiştiğinin farkında olmalıdır.  Çocuklarla etkili bir şekilde iletişim kurabilmelidir.  Mağdur ve tanık çocuklarla iletişim kurarken dolaylı mağduriyet yaratmamak için gereken hassasiyete ve farkındalığa sahip olmalıdır.  Sabıka kaydı gibi önemli bilgi ve belgeler üzerinde gerekli derinlemesine incelemelerde bulunmalıdır. REHBER İLKE 1: Çocuklara hukuki yardım sağlama yetkinliği

RkJQdWJsaXNoZXIy MTQ3OTE1